Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2014

Προκλήσεις από ξένες αεροπορικές εταιρίες στο θέμα του ονόματος της F.Y.R.O.M


Έντονη διαμαρτυρία από Έλληνες επιβάτες Μάρτυρες των συνεχών προκλήσεων γινόμαστε το τελευταίο διάστημα, με τις αλλεπάλληλες προσπάθειες διαστρέβλωσης της ιστορικής αλήθειας και της καπήλευσης της πολιτιστική μας κληρονομιάς από τα Σκόπια. 
Το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ, με την απόφαση 817, έχει ορίσει να αναφέρεται το συγκεκριμένο κράτος με την προσωρινή ονομασία F.Y.R.O.M., για τις συναλλαγές του με την Ε.Ε, τον ΟΗΕ, το ΝΑΤΟ κλπ. Ως εκ τούτου είναι αδιανόητο, κάποιες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρίες να χρησιμοποιούν, λανθασμένα, το όνομα «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» για το εν λόγω κράτος, αγνοώντας τα συναισθήματα αγανάκτησης που δικαίως προκαλούνται στους Έλληνες επιβάτες τους.  
Για του λόγου το αληθές, πρόσφατα το μέλος της Ένωσης μας κ. Κυριάκος Ταρασίδης, επιβάτης πτήσης γερμανικής εταιρίας, έμεινε έκπληκτος - μαζί με αυτόν και αρκετοί Έλληνες συνεπιβάτες του – όταν ο πιλότος ανακοίνωσε το F.Y.R.O.M. (εις διπλούν) ως «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ». 
Αμέσως ο κ. Ταρασίδης αντέδρασε και ζήτησε από το πλήρωμα να ενημερώσει τον πιλότο και να διορθώσει το λάθος του, δυστυχώς όμως του απάντησαν πως είναι «αργά» πλέον για νέα ανακοίνωση. Ο κ. Ταρασίδης συνέταξε, αμέσως, επιστολή διαμαρτυρίας προς την συγκεκριμένη εταιρία με τις υπογραφές και άλλων Ελλήνων συνεπιβατών του. 
Η Ένωση Μακεδόνων Δυτικής Αττικής «Μέγας Αλέξανδρος» στηρίζοντας απόλυτα το μέλος της, θα κινηθεί με όλες της τις δυνάμεις ώστε να ενημερωθούν ξένες αεροπορικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην χώρας μας για να αποφεύγονται στο μέλλον τέτοια φαινόμενα. 
Στην ιστοσελίδα της υπάρχει επιστολή διαμαρτυρίας - υπόδειγμα για όποιον ταξιδέψει στο εξωτερικό (και αντίστροφα) και αντιμετωπίσει το ίδιο φαινόμενο. 
Φίλοι Μακεδόνες, φίλοι Έλληνες τίποτα δεν είναι τυχαίο!!! 
Η Μακεδονία είναι Ελλάδα και η καρδιά της Ελλάδας χτυπά για την Μακεδονία. 

Ακολουθεί όλο το κείμενο της διαμαρτυρίας του κ. Ταρασίδη προς την συγκεκριμένη εταιρία. 

«Προς LUFTHANSA 
ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ 
15/02/2007 

Ως επιβάτης της πτήσης LH3384 από Φρανκφούρτη για Αθήνα θα ‘θελα με το παρών να διαμαρτυρηθώ για την ανακοίνωση του πιλότου σχετικά με το όνομα της χώρας F.Y.R.O.M.: Ανέφερε από το μικρόφωνο δύο φορές, στα Γερμανικά και στα Αγγλικά το όνομα «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ». Κατόπιν προφορικής μου διαμαρτυρίας στο ιπτάμενο προσωπικό και την παράκλησή μου στην επόμενη ευκαιρία να διορθώσει την αναγγελία του, δεν αντέδρασε. Αφού εξήγησα στον υπεύθυνο πολλές φορές ότι δεν απαιτώ δημόσια συγγνώμη παρά μόνο να αναγγείλει την χώρα με την επίσημη ονομασία της, F.Y.R.O.M,. Μου είπαν: «Λυπούμαστε πολύ, την έχουμε προσπεράσει…(12:15 GTM+2). Τέλος θα ΄θελα να παρακαλέσω την εταιρία σας, να ενημερώσει το προσωπικό που πετά σε Ελληνικούς προορισμούς σχετικά και μελλοντικά να προσεγγίζει πιο διακριτικά το θέμα. 
 Kυριάκος Ταρασίδης, 
Αθήνα … (υπογραφές Ελλήνων συνεπιβατών)». 

German Version 

"An die Lufthansa 15.02.2007 BESCHWERDE Als passagier des Flueges LH3384 von Frankfurt zur Athen, moechte ich mich hiermit ueber die Ansage des Pilots bezueglich die Name des Landes F.Y.R.O.M. beschwerden: Εr hat ueber das Mikrofon zweimal; einmal auf deutsch und einmal auf englisch die Name ‚Mazedonien’ benuetzt. Nach meiner muendlicher Beschwerde ans Flugpersonell und meiner Bitte bei naechster Gellengenheit sich zur korregieren, hat er nicht aggiert. Als ich mehremals den Kabinzustaendigen erklaert habe dass ich nicht auf einer Entschuldigung bestehe sondern auf einer Ansage mit der richtige; offizielle* Name F.Y.R.O.M., wurde es mir gesagt: „tut mir Leid wir sind schon ruebergeflogen...’. (00:15 GMT+2 Zeit) Anschliessend moechte ich Ihre Fluggesellschaft darum zu bitten Ihr Flugpersonell, der sich an griechischen Zielorte fliegt, darin hinzuweisen kuenftig mehr diskreter an dieser Angelegenheit zu gehen. Kyriakos Tarasidis - Athen" 

Απάντηση από την Lufthansa  

Το μέλος της Ένωσης μας κ. Κυριάκος Ταρασίδης έλαβε απάντηση από τα γραφεία της συγκεκριμένης αεροπορικής εταιρίας στην Αθήνα, ύστερα από την επιστολή διαμαρτύρια που απέστειλε. 
Η Ένωση Μακεδόνων Δυτικής Αττικής θα παρακολουθεί το θέμα και θα ενεργήσει ξανά αν χρειαστεί. Επίσης επιθυμούμε από όλους τους 'Ελληνες και μη που ταξιδεύουν στο εξωτερικό να μας ενημερώσουν για κάποιο παρόμοιο περιστατικό. 

(Μετάφραση απάντησης) 

Αξιότιμε Κύριε Tarasidis, 
Σε συνέχεια της προσωρινής απάντησής μας της 19.02.07 σας ευχαριστούμε άλλη μια φορά για το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο σας της ίδιας ημέρας, την οποία μας έχετε στείλει επίσης εξ ονόματος άλλων συνεπιβατών. Λυπούμαστε πολύ μαθαίνοντας ότι ως αιτία για την καταγγελία υπήρξε η λανθασμένη αναφορά του πιλότου στο κράτος της ΠΓΔΜ ως "Μακεδονία". Παρακαλώ δεχτείτε τις ειλικρινείς συγγνώμες μας. Καθώς αντιμετωπίζουμε αυτά τα θέματα πολύ σοβαρά, προωθήσαμε αμέσως τα σχόλιά σας προς το αρμόδιο τμήμα πληρωμάτων πιλοτηρίων στην έδρας μας στη Φρανκφούρτη προκειμένου να αποφευχθεί η επανάληψη παρόμοιου συμβάντος. Παρακαλώ να μας ενημερώσετε πάλι με οποιαδήποτε θετικά ή και αρνητικά σχόλια θα θέλατε να κάνετε. Η ανταπόκρισή σας μας βοηθά να βελτιώσουμε τις υπηρεσίες μας ακόμα περισσότερο όπου αυτό είναι δυνατόν. Ανυπομονούμε να σας καλωσορίσουμε σε μια πτήση της Lufthansa πάλι σύντομα και σας βεβαιώνουμε ότι θα κάνουμε το έπακρόν δυνατόν για να σιγουρευτούμε ότι οι μελλοντικές πτήσεις σας με μας προχωρούν όσο το δυνατόν πιο ομαλά. 
Με εκτίμηση 
Rena Boghossian – Dayoglou 
Σχέσεις πελατών - Ελλάδα 

(Το πρότυπο κείμενο της απάντησης)

Lufthansa German Airlines  
Dear Mr. Tarasidis, Further to our interim reply of 19.02.07 we once again thank you for your email of same day, which you have sent to us also on behalf of other fellow passengers. e were very sorry to learn that you had reason for complaint due to the captain's erroneous reference to the state of FYROM as to "Macedonia". W Please accept our sincere apologies. As we take these matters very seriously, we immediately passed your comments on to our responsible cockpit crew department of our headquarters in Frankfurt in order to avoid recurrence. Please write to us again with any positive and negative comments you may wish to make. Your feedback helps us to improve our service even further whenever possible. We look forward to welcoming you on board a Lufthansa flight again soon and assure you that we will do our utmost to make sure that your future flights with us proceed as smoothly as possible. 
Yours sincerely 
Rena Boghossian - Dayoglou 
Customer Relations Greece Lufthansa German Airlines 


Δεν υπάρχουν σχόλια: